4 årsager til, at gadeskilte er et must til din butik
Når det kommer til markedsføring af din virksomhed, så bør du altid spille på flere strenge end blot dine gode produkter, tjenester og et flot logo. Din markedsføring bør nemlig omfatte alt fra stort til småt, såsom markedsføring i medierne, de sociale medier og ikke mindst et smukt gadeskilt. Lige præcis skiltningen er nemlig en ofte overset – men ikke desto mindre oplagt – chance for at trække nye kunder til butikken. Et gadeskilt kommer nemlig med en række fordele. Her er blot 4 af de allervigtigste.
1. Tilstedeværelse på gadeplan
Et flot udendørs gadeskilt er først og fremmest en synlig måde at skabe bevidsthed om din butik, og er stadigvæk et af de mest effektive midler til at lokke forbipasserende ind i forretningen. Derudover kan flotte gadeskilte være en væsentlig del af selve din butiks ydre look, så det bør derfor ikke være en beslutning man skal tage med lukkede øjne, når der skal vælges gadeskilt. Potentielle kunder vil nemlig i høj grad bedømme hvorvidt de skal træde ind i din butik eller ej ud fra dens ydre rammer – så sørg endelig for at vælge et gadeskilt, der matcher din butiks profil. Heldigvis findes der dog gode valgmuligheder, når det kommer til at finde det helt perfekte gadeskilt. Du kan f.eks. se udvalget af gadeskilte her.
2. Et gadeskilt adskiller din butik fra konkurrenterne
Der er som bekendt hård konkurrence mellem landets forskellige detailhandler om at få fingre i kunderne. Så hvorfor ikke give din butik et forspring ved at vælge et flot gadeskilt. Gadeskilte vil jo nemlig ikke blot skabe større bevidsthed om din butik hos de forbipasserende; et kreativt gadeskilt vil jo nemlig også minde de potentielle kunder om alt det, der adskiller netop din butik fra dine nærmeste konkurrenter. På denne måde vil et originalt og flot gadeskilt faktisk være med til at give din butik en konkurrencemæssig fordel, som det bestemt ville være en skam ikke at udnytte fuldt ud.
3. En billig måde at skabe opmærksomhed om din butik på
Et flot gadeskilt er dog mere end blot en effektiv markedsføringsstrategi. Det er nemlig også en særdeles økonomisk måde at markedsføre din butik på. Og det bedste ved det hele er jo nemlig, at gadeskilte er en engangs investering, der ganske enkelt bliver ved med at give pote – det ene år efter det andet. Dog skal du huske at være konsekvent, når du vælger dit gadeskilts indhold. Vælg altid den samme skrifttype og relevante temaer. På denne måde er du nemlig med til at opbygge langt større tillid i forhold til dit brand hos dine kunder.
4. Større bevidsthed om dit brand
Netop din butiks brand er et utroligt vigtigt element i markedsføringen af din butik, og som nævnt ovenfor er det derfor altafgørende at du forholder dig konsekvent til din skiltning. For ved at holde dig til den samme opsætning, skrifttype og størrelse, så viser du nemlig dine kunder at der her er tale om en butik der har styr på sagerne. Når dette så er sagt, så behøver dine gadeskilte dog ikke være 100% rigide i deres design. Du kan jo sagtens lege med farverne og indholdet, så længe du ikke afviger alt for kraftigt fra din butiks overordnede profil.